{
you're reading...
blogkermis, google

Blogkermis (en dan nog een over Google en consoorten)

fair

Hoewel ik niet helemaal snapte hoe een blogkermis werkte, leek het idee me wel leuk. Ik bezocht dan ook eens de website blogkermis.be. Helemaal snappen doe ik het nog niet, maar toch besloot ik om een post in te zenden voor zo’n blogkermis…

De blogkermis die ik uitkoos was er een met de titel ‘Google’. Waarom? Omdat ik op dat moment net een blogpost over de alternatieve zoekmachine DuckDuckGo klaarhad.
Ik dacht er een hele tijd niet aan terug, maar op een gegeven moment zag in de statistieken van wordpress dat er naar deze blog gelinkt werd van http://hosting.ber-art.nl/blogkermis/. Nu is een blogkermis geen eenrichtingsverkeer, het is de bedoeling dat er teruggelinkt wordt naar de andere posts die ook op de kermis aanwezig zijn.

Google Street View: Berrie Pelser — WordPress SEO Hosting
Zoeken zonder Google? Duck Duck Go!: Lennert Holvoet — Open Bron Blog
Beperkingen van Google Analytics: Dirkjan Vis — Webwinkel weblog
Adwords teksten schrijven: Manon — Online Tekstschrijvers
Je bedrijf verkopen aan Google: Dirkjan Vis — Ondernemen en Internet
Google en Privacy: Wieger Waardenburg — XpertMarketing – zorgt dat je gevonden wordt! – Online Marketing
Uw bedrijf in Google: Pieter-Jan Vanneste — Seodvize
Google: privacy of piracy?: Bert Pollet — sevenminutespoetry
Help, de Google Keyword Tool is dood!: Rutger Steenbergen — SEO Blog
Link Wheels! Onbekend, maar groot effect: René Greve — Webteksten & SEO

Of ik nog zal deelnemen aan zo’n blogkermis weet ik nog niet te zeggen. Als het onderwerp mij voldoende interesseert wel. Maar ik zal nu niet elke dag naar blogkermis.be gaan kijken, of heel veel extra moeite doen om een post uit mijn mouw te schudden.
Maar heb ik een post (bijna) klaar, en zie ik een leuk onderwerp, dan stuur ik het waarschijnlijk wel in, gewoon omdat het kan

foto door CatDancing – cc-by-nc

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

