{
you're reading...
android

Android, Market en Apps kopen

Lieve Googlejongens en Googlemeisjes,

ik vind jullie tof. Of toch, ik vind veel van jullie producten leuk.
Google Zoeken gebruik ik niet meer.
Maar wel nog GMail. En Google Reader. En Google Agenda. En Google Analytics.
En vooral Android. (ik zeg vooral want hier gaat deze blogpost eigenlijk over)
In augustus 2010 kocht ik een HTC Tattoo. Ondertussen gebruikt mijn lief die en heb ik zelf een Samsung Galaxy Ace. Mijn tweede Android toestel dus al. En ik ben zo goed als zeker dat mijn volgende (al hoop ik daar nog een jaar of 2 mee te kunnen wachten) ook Android zal draaien. Ik gebruik het graag. Het is een beetje open. Het is Linux gebaseerd. Er zijn veel apps voor.

Screenshot Android Market

Android Market

Maar, lieve Googlejongens en -meisjes, apps moeten gemaakt worden. Ik ben zelf geen programmeur, maar ik ken er wel een paar. Die mensen steken daar veel tijd in.
Ik wil ze daar ook graag voor bedanken. Door hun apps te kopen. Het is niet zo dat die reclame mij stoort. Ik zit al lang genoeg op het internet om daar over te kijken.
Maar als die mensen mijn leven gemakkelijker (of leuker) maken met een goede app, dan trakteer ik die graag op een koffie.
En net daar maken jullie het mij moeilijk. Google Checkout werk enkel met een kredietkaart. Ik wil geen kredietkaart. Ik heb dat niet nodig. Ik vind dat gevaarlijk. En ik ga er ook geen nemen om apps te kopen.
Maak dat eens wat gemakkelijker. Een prepaid account. Waar ik gewoon geld kan op overschrijven. Desnoods via PayPal. Of nog beter, via kaartjes die ik in de supermarkt kan kopen, met zo’n leuk krablaagje, waar dan een code onderzit die ik dan kan invullen. (jaja, blabla, iTunes gift card – Google doet Apple na – wel goede ideeen zijn er om na te doen, zeg dat ik het gezegd heb)

Ik weet het wel, dit is niet de eerste post over dit onderwerp. Er zijn al veel geruchten de reveu gepasseerd. Maar ik merk nog altijd niets. Ik heb nog altijd geen app kunnen kopen.
Ik ben geen programmeur, dus ik weet niet hoe je al dat moois kunt maken. Maar jullie zijn wel effing Google. GOOGLE! Zo moeilijk kan dat toch niet zijn voor jullie? Of leef ik nu op andere planeet?
Dus, brengen jullie dat alstublieft in orde? Dan zal ik jullie nog toffer vinden.

met vriendelijke groeten,
Lennert Holvoet

Reacties

2 gedachtes over “Android, Market en Apps kopen

  1. Beste Lennert, Googlen doet wonderen misschien kan de volgende link http://www.androidworld.nl/48220/howto-geen-creditcard-wel-apps-kopen/ je op weg helpen.

    Geplaatst door imano | mei 15, 2011, 7:40 PM
    • Beste Imano,

      even een late reactie van mij.
      De tip die je geeft is inderdaad heel nuttig. Maar wat ik vooral bedoelde met mijn post was dat het jammer is dat dit niet standaard in het systeem zit, wat ik een stuk veiliger/gemakkelijker zou vinden. Het is zeker mogelijk om apps te kopen zonder creditcard, maar het is jammer dat het via een omweg moet 🙂

      Geplaatst door Lennert | mei 31, 2011, 2:24 PM

Geef een reactie

